De Statielei verwelkomt een bijzondere pop-up, nota bene van de Mortsel Leeft!-partij. Die rolt er vandaag, vanuit het tijdelijk hoofdkwartier, een grootschalige stickeractie ‘#ShopinMortsel’ en dito charmeoffensief uit richting winkeliers. Het doel: het centrum van Mortsel doen heropleven. De partij pleit daarvoor onder meer voor een stadsmanager.

Uiteraard lonken de verkiezingen. Toch benadrukken ze bij Mortsel Leeft! dat het initiatief voornamelijk is ingegeven door het ondernemershart. Michiel Tisson, zaakvoerder van Tisson Resto, en voormalig verzekeringsmakelaar en Unimo-voorzitter Danny Van Clapdurp trekken de kar van #ShopinMortsel.

“Ondanks de huidige leegstand wacht er zeker een mooie toekomst voor de winkels in Mortsel. De bruisende woensdagmarkt bewijst elke week opnieuw dat mensen nog altijd de weg vinden naar ons centrum”, vertellen de twee. “Maar dan moeten we wel de nodige beslissingen durven nemen. Zoals het aanstellen van een stadsmanager die Mortsel op de kaart kan zetten en die een centraal aanspreekpunt vormt voor alle ideeën en initiatieven. De winkelverenigingen dienen opnieuw nauwer samen te werken. Nog meer moeten we starters en jonge ondernemers aanmoedigen om hun shop hier te vestigen.”

Van Clapdurp en Tisson geven met de pop-up zelf het goede voorbeeld. Ze nemen hun intrek in het voormalige Fintrokantoor aan de Statielei. Hier hopen ze zoveel mogelijk winkeliers, ondernemers en inwoners te verwelkomen om ideeën te geven voor de heropleving van het Mortselse centrum.

Raamstickers

Met de raamstickers #ShopinMortsel doen ze de komende weken hun ronde bij alle winkeliers. “We moeten de Mortselaar mobiliseren: koop in Mortsel. Maak via sociale media promotie voor jullie initiatieven. Het is nu dat we moeten ontwaken en hier samen onze schouders onder zetten. Mensen hoeven niet meteen buiten Mortsel hun aankopen te doen, want ons commercieel centrum heeft veel meer te bieden dan velen denken.”

De pop-up in de Statielei is vrij toegankelijk op maandag (19-20u) en woensdag (18-19u).

bron: GVA 23/08/2018